تریلی بغل بازشو یک نوع تریلر است که دارای دو یا سه محور است و می تواند از کناره های آن بارگیری کند. این تریلرها دارای چادر یا پلانک هستند که قابلیت باز و بسته شدن دارند. این تریلرها به انگلیسی Curtain side trailer یا Side opening trailer نامیده می شوند.

تریلر بغل بازشو – بغل دار ماموت

این تریلرها امکان بارگیری و تخلیه راحت و سریع را فراهم می کنند و برای حمل بارهای با حجم بالا و ارتفاع غیر استاندارد مناسب هستند. این تریلرها معمولا دارای دو یا سه محور هستند و می توانند حجم 91 متر مکعب و وزن 32.8 تن را حمل کنند.

این تریلرها در صنایع مختلف مانند غذایی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی کاربرد دارند. بعضی از بارهایی که با این تریلرها حمل می شوند عبارتند از:

• پالت های چوبی

• کنده های درخت

• سنگ

• آهن

• سایر مواد سنگین

• کالاهای بستهبندی شده در کارتن و جعبه

• کالاهای بستهبندی شده در پالتهای چوبی و فلزی

• کالاهای فروشگاههای زنجیره ای

• کانتینرهای ۲۰ فوت و ۴۰ فوت

تریلی بغل بازشو چگونه کار می کند؟

تریلی بغل بازشو دارای دو نوع است: ثابت و کشوئي. در نوع ثابت، ديوار كناري آن ثابت است و فقط قابليت باز شدن از سقف را دارد. در نوع كشوئي، ديوار كناري آن قابليت كشيده شدن به سمت جلو يا عقب را دارد و به صورت كاملاً باز شده يا كاملاً بسته شده قابل استفاده است.

برای بارگیری با این تریلر، لازم است که چادر یا پلانک را باز کنید و بار را به صورت عمودي يا افقي در آن قرار دهید. بستگي به نوع بار، ميتوانيد از جرثقيل، ليفتروك، يكسانساز يا دستگيرك استفاده كنيد. پس از قرار دادن بار، لازم است كه چادر يا پلانك را ببنديد و آمادگي حمل را اطلاع دهيد.

برای تخليه با این تريلي، لازم است كه چادر يا پلانك را باز كنيد و بار را به صورت عكس عمليات بارگيري خارج كنيد. پس از خالي كردن تريلي، لازم است كه چادر يا پلانك را ببنديد و آمادگي حمل خالي را اطلاع دهيد.

پلانک چیست؟

پلانک یک نوع پوشش است که بر روی تریلی چادری قرار می گیرد و از جنس فلز است. پلانک ها به صورت قطعات مستطیل شکل هستند که به هم متصل می شوند و یک سطح صاف و محکم ایجاد می کنند. پلانک ها می توانند از کناره های تریلی باز و بسته شوند و بار را از باد، باران، خاک و سایر عوامل محافظت می کنند. پلانک ها برای حمل بارهای سنگین و غیر استاندارد مناسب هستند . پلانک ها در ایران کمتر شناخته شده اند و معمولا با تریلی چادری اشتباه گرفته می شوند.
فرق پلانک با چادر این است که پلانک از جنس فلز است و چادر از جنس پارچه. پلانک سطحی صاف و محکم دارد و چادر سطحی نرم و انعطاف پذیر. پلانک برای حمل بارهای سنگین و غیر استاندارد مناسب است و چادر برای حمل بارهای با حجم بالا و ارتفاع استاندارد. پلانک مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی دارد و چادر مقاومت کمتری.

پلانک به انگلیسی plank گفته می شود. اما در مورد تریلی چادری با پلانک، ممکن است از عبارت metal curtain side trailer یا metal side opening trailer استفاده شود.

سالن های اعلام بار مناسب تریلی های بغلدار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *